Free time around Europe 2016

Free Time Around Europe

Tu możesz obejrzeć efekty naszych działań

„The main idea is students to discuss about the amount of free time children all around Europe have. They will find out the variety of activities that one can do in one’s free time. They will also make a research about games of the past and famous fads over the past 30-40 years.
They will compare the results from their research, and learn how children from other countries spend their free time.
They will communicate in English with their fellow students, understand and get to know each other. They will make their creations with the help of ICT”

 

  1. O projekcie:

W projekcie „Free time around Europe” wzięły udział 2 grupy z klas: 2A i 2B oraz 6 uczennic z klasy 3a pod opieką P. Magdaleny Szarek – Witek i P. Piotra Balonka.

Celem naszego projektu była wymiana informacji na temat ilości wolnego czasu i sposobów spędzania go przez dzieci i młodzież w różnych krajach europejskich. W trakcie realizacji projektu mieliśmy okazję poznać się wzajemnie, kraje partnerskie, miasta, szkoły i tradycje.

Kolejne zadania stały się dla nas wspaniałą okazją do podzielenia się sprawami codziennymi, naszym życiem i pasjami.

  1. Miasta partnerskie:

Do realizacji projektu przystąpiło 5 szkół z 4 krajów partnerskich (obejrzyj mapę):

  • Ateny, Grecja
  • Tsalenjikha, Gruzja
  • Madryt, Hiszpania
  • Zator, Polska
  • Kalisz, Polska

 

  1. Poznajemy się:

Początkiem naszej eTwinningowej przygody było wzajemne poznanie się. W tym celu, każdy z uczestników musiał się zaprezentować. Opiekunowie też 😊. Nagraliśmy film, który został opublikowany na platformie YouTube.

  1. Komunikacja i współpraca:

Poza planowymi zadaniami, jednym z elementów, które dostarczały nam najwięcej emocji są kontakty na platformie Twinspace, tj. czat, forum.

Nie zabrakło także wymiany tradycyjnej korespondencji. Wiele emocji towarzyszyło nam podczas wymiany kartek bożonarodzeniowych pocztą tradycyjną.

Nie omieszkaliśmy przesłać specjalnych podziękowań za życzenia, które napłynęły do nas:

  1. Przepływ informacji- komunikacja w grupie:

Aby nasze działania przebiegały sprawnie i terminowo, niezbędna była systematyczna komunikacja w grupie, czemu służyły regularne spotkania grupy projektowej w szkole oraz na platformie Facebook, gdzie założyliśmy grupę zamkniętą.

  1. Wykorzystanie TIK:

Bez technologii informacyjnej, wykonanie większości zadań byłoby niemożliwe. Ciekawe programy i aplikacje internetowe pozwoliły nam stworzyć wiele różnorodnych materiałów edukacyjnych tj.:

  • prezentacje multimedialne z wykorzystaniem PowerPoint, Prezi i Emaze,
  • tablice interaktywne takie, jak np. Padlet 1, Padlet 2
  • ankiety online z wykorzystaniem platformy Smartsurvey,
  • czy też sondy internetowe (platforma Easypolls)
  • programy do obróbki filmów:

 

7. Nowe umiejętności:

W trakcie trwania projektu, nie tylko szlifowaliśmy swój angielski i poznawaliśmy kulturę krajów partnerskich, ale też była to dla nas okazja, aby nabyć nowe umiejętności, m.in.:

  • elektroniczny zbiór dawnych gier

  1. Promocja projektu:

O naszym projekcie można było dowiedzieć się:

Ponadto dwukrotnie prezentowaliśmy nasz projekt publicznie:

  • efekty naszych działań mogli obejrzeć nasi koledzy ze szkoły i nauczyciele (prezentacja w Regionalnym Ośrodku Kultury w Zatorze)

   A. przygotowania do prezentacji

B. Prezentacja projektu

 

  •        prezentacja projektu podczas dorocznego Pikniku Rodzinnego:

Dawno tak świetnie nie bawiono się na Rodzinnym Pikniku w ZSO w Zatorze, a wszystko za przyczyną publicznej prezentacji projektu, na którą grupa projektowa przygotowała wyjęte z lamusa gry i zabawy wg recepty dziadków, pochodzące z różnych zakątków Europy. Stoisko projektu przeżywało prawdziwe oblężenie.

(tu oprócz zdjęć można zobaczyć również krótkie filmy – zapraszamy do obejrzenia)

Tylko tu można było zabawić się w Ring A-Ring a Roses, Statues game, hopscotch, Skipping/jumping rope, elastics game czy bottle caps game. Egzotycznie brzmiące nazwy intrygowały i zapraszały. Szybko jednak można było się przekonać, że dziadkowie z Polski bawili się podobnie jak ich rówieśnicy z Grecji, Hiszpanii czy Gruzji – krajów, z którymi realizowaliśmy swój projekt.

  1. Czas wolny w Europie- czyli nasze odkrycia:

Oto najważniejsze wnioski dotyczące spędzania wolnego czasu w Europie dawniej i dziś.

a) Wyniki ankiety internetowej:

W międzynarodowej ankiecie wzięło udział 79 respondentów z czterech krajów i pięciu szkół. Na podstawie analizy wyników ankiety wynika, że:

  • młodzi Europejczycy nie narzekają na brak wolnego czasu, wielu twierdzi, że ma go dużo
  • większość twierdzi, że czas ten spędza z przyjaciółmi i z rodziną,
  • europejskie nastolatki lubią sport, szczególnie piłkę nożną, pływanie, jazdę na rowerze lub rolkach, taniec; wybierają aktywny sposób spędzania wolnego czasu, bo jest to dobra zabawa, a przy tym pozwala utrzymać dobrą kondycję;
  • nasi rówieśnicy lubią słuchać muzyki, szczególnie: pop, rock i hip hop
  • wielu w wolnym czasie czyta lub ogląda telewizję (wyniki ankiety wskazują, że wielu spędza zbyt wiele czasu przy TV – 97% ogląda wówczas filmy),
  • nasi partnerzy wykazali, że spędzają czas wolny również przy komputerze; prawie 14 %- poświęca na to cały czas wolny!, większość jednak twierdzi, że gra na komputerze czasami i niezbyt długo); są i tacy (16%), którzy w ogóle nie spędzają czasu przy komputerze;
  • 38% ankietowanych w czasie wolnym rozwija swe pasje artystyczne
  •  blisko 86% w tym czasie lubi podróżować.

Reasumując, można stwierdzić, że młodzi Europejczycy spędzają czas podobnie, jak my.

Obejrzyj wyniki ankiet: 1

b) Wywiady:

Aby dowiedzieć się, jak swój czas wolny spędzały pokolenia naszych rodziców i dziadków, przeprowadziliśmy wiele rozmów z mieszkańcami Zatora, nauczycielami, pracownikami szkoły i naszymi bliskimi. Niektóre z nich udało się nam nagrać. To zadanie okupowane było trudną pracą, trudnościami i stresem, ale dzięki temu dowiedzieliśmy się, jak bardzo różniły się nasze aktywności w czasie wolnym od tych sprzed kilkudziesięciu lat.

Obejrzyj wywiady:

wywiad 1

wywiad 2

wywiad 3

wywiad 4

c) Gry z przeszłości:

Analiza materiałów zgromadzonych przez nas i naszych zagranicznych partnerów pozwoliła stworzyć nam stworzyć zestawienie ulubionych gier z przeszłości. Wśród nich dominują:

  • Hopscotch (gra w klasy),
  • Jump rope (skakanka),
  • Five stones (gra w kamienie),
  • Chinese jump rope (gra w gumę),
  • Hide and seek (zabawa w chowanego),
  • Ciuciubabka
  • Bottle caps game (gra w kapsle)

 

Wiele z tych gier okazało się być ponadczasowymi i do dnia dzisiejszego wywołują radosny uśmiech na twarzach najmłodszych.

10. Ewaluacja projektu:

Uczestnicy podsumowali swój udział w projekcie, wypełniając międzynarodową ankietę  (zobacz wyniki 2 )ewaluacyjną on-line oraz ankietę szkolną.

Wyniki szkolnej ankiety:

Nagrody:

Najaktywniejsze uczestniczki projektu zostały nagrodzone przez opiekuna projektu.

Wyróżnienie dla naszego projektu! 🙂

I wyróżnienia dla wszystkich uczestników projektu:

Komentarze są wyłączone.